Pimes de Tortosa i Berga es formen per digitalitzar-se i incrementar la seva competitivitat

Esteu aquí

Pimes de Tortosa i Berga es formen per digitalitzar-se i incrementar la seva competitivitat

 
 

Pimes de Tortosa i Berga han realitzat aquesta setmana sengles seminaris per abordar la digitalització dels seus processos productius i aprofundir en les possibilitats que obre una reconversió que ha de permetre seguir el ritme del mercat, una major eficiència i un grau més alt de competitivitat. Les sessions les ha promogut Fepime Catalunya en col·laboració amb l’Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre (AECE) i l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB), i amb el suport de CaixaBank, la Generalitat de Catalunya i Numintec.

Digitalitzar-se o morir

Fepime Catalunya ha impulsat aquesta primavera un cicle de jornades per promoure els processos de digitalització com a oportunitat competitiva per a les pimes de Catalunya. Amb el lema Digitalitzar-se o morir, Fepime ofereix aquestes jornades conjuntament amb les seves organitzacions associades arreu de Catalunya. Les properes sessions estan programades a Santa Margarida i els Monjos, Mataró i Ripoll

En aquestes dues jornades a Tortosa i Berga, els empresaris assistents han pogut aprofundir el seu coneixement en matèries com el cloud, el marketing digital, la facturació electrònica o l’ecommerce. L’exposició de les matèries ha corregut a càrrec d’Àlex Rostoll, consultor TIC de la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya, que va exposar les particularitats del Pla iDigital per a la incorporació de les TIC a l’empresa; Albino Campo, director general de Numintec, que va fer la glossa de les comunicacions com a millor eina per millorar la competitivitat de les pimes; Pere Collado, director general d’Advance Group, que va il·lustrar els avantatges que té el cloud per a la petita i mitjana empresa.

També han aportat la seva exposició a la jornada; Melchor de Palau, E-Commerce Bussiness Developer Manager CaixaBank, que va introduir l’anàlisi del Check out en el procés de venda ecommerce i Arcadi Mayor, Soci i consultor de màrqueting online a empatica.net, que va il·lustrar mètodes d’avaluació de les estratègies digitals. Núria Closa, responsable de Finançaments Especialitzats i Serveis a CaixaBank, va exposar al assistents a la sessió de Berga les característiques de la facturació electrònica.

Aquest cicle de jornades per promoure la digitalització neix de les principals necessitats detectades en el seu II Congrés de la micro, petita i mitjana empresa de Catalunya, que Fepime va celebrar entre l’abril i el juliol de 2015 i en què a través de 12 trobades arreu del territori va copsar les necessitats i les inquietuds de les pimes de Catalunya. I, efectivament, el repte de la digitalització és un dels més necessaris d’abordar perquè, en paraules de la presidenta de Fepime, María Helena de Felipe,“les petites i mitjanes empreses parteixen amb desavantatge en la cursa digital a causa de la seva dimensió reduïda i de les seqüeles de la crisi econòmica, que han llastrat les inversions en tecnologia”. Alhora, el desplegament de les infraestructures de comunicacions és deficitari en molts indrets del país, per la qual cosa Maria Helena de Felipe ha subratllat que “des de Fepime seguirem insistint i exhortant l’administració, el govern de Catalunya, l’Estat Espanyol i la UE a desplegar la fibra òptica i el 4G a qualsevol territori o indret on hi hagi activitat econòmica, sobretot als polígons industrials”.